سخنرانی محمد یوسفی آرامش در انتقاد به فیلترینگ تلگرام

در باب عینک زندگی
آوریل 16, 2020
الیف شافاک، جادوگری بین المللی
آوریل 16, 2020

سخنرانی محمد یوسفی آرامش در دانشگاه ملی گیلان

محمد یوسفی آرامش با حضور در رویداد ملی مناظره دانشجویان ایران، در دانشگاه ملی گیلان به مخالفت با فیلترینگ تلگرام پرداخت. وی در سخنرانی خود با اشاره به نظرسنجی سازمان ایسپا اعلام داشت که فیلترینگ تلگرام یک فاجعه بزرگ ملی بود و باری دیگر نشان داد که سیاست های محدود کننده و دستوری در مغایرت جدی با دموکراسی است و کارآمد نخواهد بود.

محمد یوسفی آرامش در سخنرانی خود افزود که پس از فیلترینگ تلگرام، همچنان 47 درصد مردم ایران ( از 67 درصد که به اینترنت دسترسی دارند)، از تلگرام استفاده می کنند.

وی افزود که آمار استفاده از واتس اپ در شش ماه گذشته از 12 درصد به 32 درصد رسیده است و اینستاگرام نیز از 17/7 درصد به رشدی بالای 31 درصد رسیده. این نشان دهنده آن است که مردم هیچ رغبتی به شبکه های ملی نشان نمی دهند و با فیلترینگ تنها مردم را از یک شبکه خارجی به شبکه ای دیگر هدایت می کنیم. او اعلام داشت که فیلترینگ یک سیکل معیوب و شکست خورده است و تنها مردم را هر روز بیشتر از دیروز از حکومت دور می کند.

آرامش در گفتگو با خبرگزاری تسنیم مطرح کرد :

محمد یوسفی آرامش همچنین در گفتگو با خبرگزاری تسنیم سطح مناظره ملی دانشجویان ایران را قابل قبول دانست و اعلام کرد که چنین فضاهایی گفتمان آزادی و اندیشه را در کشور بیشتر فراهم می آورند.

آرامش در این رویداد با فیلترینگ تلگرام مخالفت کرد و اعلام داشت که هیچ کشور توسعه یافته ای نمی تواند با زیرپا گذاشتن ارزش های انسانی و ازادی های فردی به فیلترینگ بپردازد. او اشاراتی به کشور های انگلستان و آلمان داشت و افزود که فیلترینگ در این کشور ها تنها در موارد خاص و در بازه زمانی کوتاه رخ داده است.

برگرفته از سایت رسمی محمد یوسفی آرامش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *